Zalons Women’s Day-campagne

Zalon, de stylingservice van Zalando maakte voor Internationale Vrouwendag een videocampagne met vier internationale vrouwen van verschillende achtergronden die kracht uitstralen door hun kledingkeuze. 

Waarom een bedrijf als Zalando aandacht besteedt aan International Women’s Day, legt Anne Jobes, hoofd Creative Direction bij Zalon, uit: ‘Het streven naar gelijke rechten voor vrouwen, is niet alleen de verantwoordelijkheid van individuen en de overheid, maar zeker ook van bedrijven. Met deze campagne onderstrepen we dat iedere vrouw uniek is en het recht heeft zichzelf te zijn. Kleding kan daar zeker bij helpen, maar uiteindelijk straat niets beter dan durf en zelfvertrouwen.’

En mooie kleding waar je je fijn en prettig in voelt, kan zeker bijdragen aan durf en zelfvertrouwen. Daar zijn ook de vier vrouwen het over eens. De Vlaamse Nele, Tijen uit Duitsland, Yousra uit Zwitserland en Joanna uit Zweden zien alle vier kleding op hun eigen manier als middel voor female empowerment. Zo stelt advocate Nele Somers dat feminisme uitgedragen kan worden door kleding, zonder dat het er, door bijvoorbeeld slogans op de kleding, te dik bovenop ligt. Het leiderschap komt van binnenuit en als je je goed voelt in je kleding, draag je dat ook uit. Daarom is de juiste kleding zo belangrijk en bij het vinden van de juist kleding kan Zalon je helpen.

Wat doet Zalon?
Als stylingservice van Zalando is het de plaats waar je als vrouw geholpen kan worden bij het stylen van je kleding. Op Zalon worden verschillende vragen aan je gesteld en aan de hand van de antwoorden hierop, over je uiterlijk, persoonlijke stijl en favoriete merken, maakt een stylist een gratis selectie waarmee je één of twee outfits kunt creëren. Deze selectie ontvang je thuis en als een item niet past of kleurt kan je die gratis retourneren. Zo verschijn je iedere dag top gestyled! 

Tekst: Mireille Sneekes

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Google+