Als sneeuw voor de zon

Voel je je moe en lusteloos, terwijl je toch voldoende slaapt? Dit kunnen symptomen zijn van een vitamine D tekort.

Niet gek, want in de wintermaanden heb je hier als inwoner van ons koude kikkerlandje meer kans op. Onder het motto: voorkomen is beter dan genezen, zet Elegance de beste tips op een rij om de koude dagen vrolijk en vol energie door te komen.

Zon

De zon is de belangrijkste bron van Vitamine D. Zorg daarom per dag voor minimaal 15 tot 30 minuten in de buitenlucht, het liefst tussen 11.00 en 15.00 uur. Tip: neem je collega’s mee voor een ‘after lunch-walk’. En wie gezond wil zijn moet kou lijden, want het is tijdens de dagelijkse wandeling belangrijk dat handen en hoofd onbedekt zijn.

Suplementen

Ondanks de voorgaande adviezen toch bang voor een tekort? Je kunt dit laten testen bij de huisarts. Bij een te laag vitamine D-spiegel adviseert deze vaak druppels, pillen, capsules of een multivitamine supplement als aanvulling.

Blue D-lite

Deze speciale zonnebanklampen bootsen natuurlijk zonlicht na en zijn te gebruiken bij gerenommeerde zonnestudio’s. Ze zijn minder slecht voor de huid dan de standaard lampen en geven meer vitamine D af dan supplementen. En laten we eerlijk zijn: ontspannen onder de zonnebank is geen straf.

Klik hier voor meer lifestyle.

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Google+